Warsztaty prewencyjnePan Poeta

Warsztaty prewencyjne Pana Poety mają na celu eliminację/łagodzenie agresji u dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Uczą także zapobiegania otyłości czy izolacji w społeczności szkolnej i przedszkolnej. Te poważne tematy omawiane są podczas kolorowych i zabawnych warsztatów. 

Kura tyje,bo niezdrowo je

Kura, co tyła na diecie” to pretekst do rozmowy i zabaw o zdrowym odżywianiu. Dzieci widzą ją jako pulchną pacynkę. Widzą też, jakie błędy żywieniowe popełnia. Same dochodzą do wniosku, że by uniknąć otyłości należy dbać o jadłospis bogaty w warzywa i owoce. Trzeba się też ruszać i ćwiczyć, co też czynimy podczas „kurzych” zabaw warsztatowych.

Wróbel: agresjai kilka na nią sposobów.

Reakcją na stres i nieprzewidziane sytuacje jest stres. U dzieci może przeradzać się w agresję, a ta w przemoc wobec innych. Jednak można tego uniknąć. „Wróbel co oćwierkał sąsiadów” służy do warsztatowych zabaw pokazujących, jak uniknąć agresji, a jak już się pojawi, jak sobie z nią radzić, nie krzywdząc innych. To bardzo cenna umiejętność – szczególnie u dzieci, które dopiero uczą się norm życia w społeczeństwie.

Serdecznośćzapobiega wrogości

Dzielenie się z innymi, pomaganie im nawet w niewielkim stopniu, wspieranie w trudnych chwilach – to nie tylko szlachetność i dobroć, ale także prewencja niegrzeczności, braku empatii, wrogości i złego nastawienia do innych. Ucząc takich postaw od najmłodszych lat mamy większe szanse na wychowanie szczęśliwszych dzieci bardziej przyjaznych wobec innych ludzi. Tego właśnie uczymy się podczas omawiania „Pawia, co ogon miał z przyjaźni” i wielu kolorowych zabaw.

Kufer pełenprzebieranek!

A na końcu zajęć, już bardziej dla przyjemności, „Kaczka, co przebrała miarkę”. Po przeczytaniu tej bajki dzieci poznają kaczą garderobę. Odnajdują w niej blisko 50 kolorowych okularów, 46 różnorodnych czapek i 47 dodających uroku wzorzystych peleryn. Pan Poeta pomaga im w twórczy sposób stworzyć niepowtarzalne stylizacje – tak jak Kaczka z książki.

Co mówiądzieci?

Reakcje dzieci są bezcennie rozbrajające.
Po spotkaniu autorskim z Panem Poetą często powtarzają się takie zdania:

dziewczynka na spotkaniu autorskim
{Jak dorosnę to też zostanę poetą.
5
spotkanie autorskie dla dzieci
{

To już? Tak szybko minęła godzina? No tak – przy dobrej zabawie czas leci szybciej.

5
{

Będę częściej chodziła do Biblioteki. Fajnie tu jest w sumie.

5
dziewczynka po spotkaniu autorskim pan poeta show
{

Bardzo dobrze się dzisiaj bawiłam. Dziękuję, że pan przyjechał.

5
spotkanie autorskie dla dzieci dziewczynka
{

W sumie, tak sobie myślę, że może pan jeszcze nas odwiedzić.

5
spotkanie autorskie dla dzieci
{

Proszę pana – to był najlepszy dzień w moim życiu.

5